"A good meal is like a present, and it can feel goofy, at best, to give yourself a present. On the other hand, there is something life affirming in taking the trouble to feed yourself well, or even decently. Cooking for yourself allows you to be strange or decadent or both. The chances of you liking what you made are high, but if it winds up being disgusting, you can always throw it away and order a pizza; no one will ever know." (Jenni Ferrari-Adler)

Wednesday, November 10, 2010

Apparently I'm not healthy......



Crazy lady approached me at Wholefoods as I stared at their 200 thousand spice selection looking for cardamom....

Crazy Lady: how do you prepare sugar free hot chocolate?
Me: 1 glass of hot milk, 1 bar of dark chocolate and let it melt
Crazy Lady: Oh you can buy packaged hto cocoa, they sell this really expensive one at Gelsons
Me: then go to Gelsons and get it
Crazy Lady: Well but it still has carbs...

Me (in my brain) : REALLY???? NOH! YOU'RE KIDDIN' RIGHT?
Me (to the lady): Well, you know, everything has carbs, just make sure you stick to non-processed ones (smile)

I assumed her goal was to loose weight, she looked like the could lose at least 30 pounds

Crazy Lady: I don't eat any carbs. How about protein? what do you have for protein?

Me: Meat, eggs, fish, bacon

Crazy lady: YOU EAT BACON? OH I THOUGHT YOU EAT HEALTHY!!!!!UGH

The lady rolled her eyes, turned around and walked away mumbling some obscenities .... WTF?
- - - - - - -- - - - - - - - - -- - - - - - - -- - - - -- - - - - - - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -- 

Why are overweight people such haters? 

I too once weighed 45 pounds more than i weigh today but never took it out on no one. I was fat because I restricted myself to only eating things i hated like broccoli and chicken breast and baked potato. For about 4 years i did not eat red meat, or brie, or fries or had red wine with dinner every night.   

Please don't hate me for one day having decided i would not refrain from eating only the things i love. 

To me BAD FOOD is like BAD SEX..... you're better off not getting any. Perhaps this is the secret to being healthy :D
Do you agree?

9 comments:

  1. Yes I do! : )
    Célia

    ReplyDelete
  2. Acho que é alguma frustração (que não deveria ser descarregada em cima de qualquer pessoa...) Se virmos alguém é/está magro assume-se que se fizermos a mesma alimentação ficaremos como ela. Wrong! Podemos comer as mesmas coisas e mesmas quantidades e o resultado ser= 2 kilos a + para mim e nenhum para ti. Cada qual tem de descobrir o que lhe faz bem/mal! Mas há gente muito maluca!!

    ReplyDelete
  3. Exacto, foi isso que fiz e funcionou, mas eheh obvio esta senhora nao percebeu q se calhar era melhor comer uma maca e deixar de lado o hot chocolate... as vezes ha com cada uma.... Eu ainda lhe disse cheia de boa vontade, entao pq n bebe cha, beba cha.... mas a gaja parecia que andamos na escola juntas.... tas a ver p estas e por outras e que o supermercado n devia ficar aberto ate as 10 da noite... os loucos saem a rua :D

    Celinha
    ehheheh hehehhe i know u know what i mean LOL

    ReplyDelete
  4. há pessoas com quem é mesmo difícil conversar.

    agora deixa-me ver se percebi uma coisa, conseguiste emagrecer ao comer o que gostavas, e não só a comidinha considerada saudável?

    ReplyDelete
  5. Ufa Natty ainda bem que posso deixar comentários em português, ler em iglês eu leio agora escrever minha amiga é uma lástima,.... rs rs rs
    agora que estou "desengessada" vou vir aqui sempre :)

    Beijokas lindona!

    ReplyDelete
  6. Pinkk Candy

    Sim eu so como o que gosto :) ou seja ha anos que n sei o que e um brocolo VIVA.... eh fantastico!

    tenho mantido o peso +/- 2kg desde 2004 ou 2005. Basicamente assim que comecei a morar sozinha comecei a cozinhar practicamente todos os dias. Como sou eu q cozinho estou em controle dos ingredientes e sei q aminha comda eh saudavel. Claro que como coisas que deixam muita gente de boca aberta, mas aqui fica o segredo..... eu prefiro comer uma fatia com pao e manteiga e um belo de um presunto e um copo de vinho, que comer um prato cheio de lentilhas sem tempero. Nao e o que comemos mas a quantidade q comemos e como comemos.

    Eu venci a batalha com a comida e hoje e minha aliada p isso adoro cozinhar. ja me perguntaram se eu comia a comida q fazia hehehe, claro q como, eu moro sozinha :D

    um dia coloco aqui a minha historia :D

    ReplyDelete
  7. Camilla, espero que ja estejas melhor da tua mao... andas muito silenciosa :)
    brigada pela vizintinha e volta sempre querida.
    beijos

    ReplyDelete
  8. I look forward to read your story. :)

    Pode ser que ajude a mais pessoas que tenham problemas com a comida, como eu.

    ReplyDelete
  9. :) will do!
    just need to scan some pictures. They've been hiding in the closet for many many years and its time to get them out, as this can help set many people free.

    Its a tough journey, but not an impossible one. The big reward is the sense of accomplishment that comes from knowing that nothing has power over us!

    I'm gonna work on this project this month.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails